Menü

08 Şubat 2015

Siyah Pirinç Pilavı


Karra Pirinç(Siyah Pirinç) ile tanışmam kısa bir süre önce gerçekleşmişti.Çok merak etmeme ve araştırmama rağmen bir türlü cesaretimi toplayıp pilav olarak sunumuna geçememiştim.Gün bugün dedim ve girdim mutfağa:)



İlk deneyimim olduğundan tam adımları izleyerek yaptım pilavı.Ve sonuç istenilen neticeyi verdi.

Pilavı yapmaya başlamadan önce pirinci bol su ile yıkadım.Ilık suda 2 saat boyunca beklettim.


İki saatin sonunda ılık suda beklettiğim iki bardak pirinç için tencereye 1 yemek kaşığı tereyağı ,1 yemek kaşığı sıvı yağ ekledim.Eriyince 3.5 su bardağı su ve 1 tatlı kaşığı tuz ilave ederek kaynattım.Pirinci ilave ettim.


Kısık ateşte yaklaşık 25 dk. suyunu çekene kadar pişirdim.Bu esnada mutfağa yayılan buğday mısır kokusu enteresandı ve sonucu daha da merakla beklememe neden oldu.25 dk nın sonunda tane tane tam pirinç tadında olmamakla birlikte lezzetli bir pilavdı.


Faydaları saymakla bitmeyen bu pirincin benim ilk gözüme çarpan faydalarını sıralayacak olursam;

-GDO yok.

-Çinko ve demir bakımnıdan oldukça zengin.Beyaz pirince göre 6 kat fazla demir'e sahip.

-Çok güçlü bir antioksidan.Benim gibi bir kahve tiryakisiyseniz sizin bu pirince daha çok ihtiyacınız var demektir.Çünkü kahve vücuttan magnezyum atılımını hızlandırıyor.Eksilen magnezyumu bu pirinç yerine koyuyor.

-Bol lifli.

-Glutensiz

-İçerisindeki folik asit başta beyin kanaması olmak üzere bir çok kanser çeşidinin oluşumuna engel oluyor.

Bu kadar faydasını öğrendikten sonra beyaz pirince iyi bir alternatif olduğunu düşünmeye başladım.Her zaman olmasa bile sıklıkta soframda yerini alacak bundan böyle..

Sevgiyle kalın..



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder